#1- byt bakgrund på objekt (lasso tool)

Hej, har bestämt mig för att hjälpa lite andra med photoshop, vilken version som helst


För att kunna följa det jag skriver borde du nog åtminstånde veta hur man öppnar bilder och väljer verktyg och lite sånt, inte särskilt mycket


till och börja med så tänkte jag visa hur man byter bakgrund på ett objekt och några verktyg, lasso tool etc.

1. öppna photoshop




och välj en bild, nästan vilken som helst funkar





2. välj verktyg, för nybörjare är nog "magnetic lasso tool" ett bra val





3. välj en utgångs punkt och dra musen runt hela objektet, verktyget kommer att auto-matiskt följa kanten av objektet





4. när du har kommit till utgångs punkten så kommer det att dyka upp en liten rund ring vid musen, detta betyder att du är tillbaka där du började, klicka på vänstra mus-knappen för att markera objektet

5. kopiera bilden, det finns olika sätt att göra det på men att trycka: Crtl + C är nog det enklaste



6. välj bakgrund och klistra in objektet, Crtl + V

Nu är du färdig!!

Ganska grundläggande men en bra teknik att markera objekt..



det finns så klart många olika sätt att markera ett objekt, detta är bara ett av dom, men nog det enklaste






kommentera gärna och säg vad du tycker eller om du vill ha mer hjälp med detta eller något annat





MVH-


Kommentarer
Postat av: Sofi

Suck. Skriv med stor bokstav, punkt, styckesindeling. Det är inte så svårt. "Hälst" är knappast ett ord, det heter "helst".

2010-02-09 @ 16:32:31
Postat av: Julia

Vilket pogram är det??

2010-02-23 @ 21:19:24
URL: http://juliakram.blogg.se/
Postat av: Julia

skit i vad jag skrev... jag läste lite slarvit :S

2010-02-23 @ 21:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0