#2 del 2- headers, "final touch"

Hej igen detta är del 2 av 2

jag börjar direkt...




1. öppna bakgrunds bilden du vill ha...




2. dra över bakgrunds bilden till bilden där du skrivit texten..

jag flyttade runt lite på texten för att det skulle passa in mer





3. jag tycker att det passade med att sudda ut bakgrunden lite...

gör som jag förklarade innan och "blura" bakgrunden



4. nu handlar det igentligen om en liten "final touch"

jag valde att lägga till en till text "my life, my story" som många brukar gilla att använda

jag la också in en bild till (en nerladdnings knapp) och suddade ut den med så att den skulle passa in

Jag valde också att göra bakgrunden lite mörkare genom att dra ner på opacity:n så att det blir mer genomskinligt (vid lagrena finns en liten text, opacity, dra mer åt höger på linjen för att det ska vara mindre genomskinligt, vänster = tvärtom...)




när du är nöjd så är det bara att spara,

denna tycker jag inte alls blev fin, men huvudsaken är att lära er lite grundläggande tekniker...


jag hjälper gärna till om någon har ett problem eller en ide' om vad jag ska lägga ut för guide härnäst..



Mvh-

Kommentarer
Postat av: saga

visa hur man fixar bilder;)

2010-02-10 @ 19:48:39
URL: http://sagaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0